FAQ

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen die op werkdagen voor 17.00 uur zijn geplaatst, worden binnen 2 werkdagen verzonden. Dit komt omdat in veel gevallen de producten na je bestelling nog met de hand voor je gemaakt worden.
Als je de bestelling per overboeking betaald, wordt deze verzonden nadat Glidz de betaling heeft ontvangen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending binnen Nederland wordt verzorgd door PostNL. Wij hanteren de volgende tarieven:
– Brievenbuspakket: € 2,40
– Pakketpost: € 5,95

Pakketpost is verzekerd tot een waarde van € 500 en is voorzien van Track&Trace.

Verstuurt Glidz ook buiten Nederland?

Het is op dit moment naast Nederland mogelijk om vanuit België te bestellen.
Mocht je nu heel graag een bestelling willen plaatsen vanuit een ander EU land, neem dan even contact op om te kijken wat er mogelijk is.

Welke betaalmethoden hanteert Glidz?

Glidz biedt de volgende betaalmethoden aan:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Overboeking
  • Credit Card (Visa / MasterCard / American Express)
  • Bancontact / Mister Cash (België)

Mijn bestelling is niet naar wens, kan ik deze retourneren?

Is je bestelling niet naar wens, dan vinden we dat natuurlijk erg jammer. Je mag tot 14 dagen na de factuurdatum je sieraden (uitgezonderd oorbellen, wegens hygiëne) samen met de pakbon retourneren. We nemen de retourzending alleen aan als deze in originele staat, ongedragen en inclusief verpakking wordt teruggestuurd.

Je zending kun je richten aan:
Glidz
Olympisch Stadion 24
1076 DE Amsterdam

Nadat wij het retour hebben ontvangen zullen we het factuurbedrag (incl. verzendkosten) direct terugstorten. Binnen 5 werkdagen zou het bedrag op je rekening moeten staan. Let op: De retourkosten zijn echter voor eigen rekening.

Mijn bestelling klopt niet, wat nu?

Glidz doet haar uiterste best om te zorgen dat je bestelling correct en in goede staat bij je aankomt. Mocht er onverhoopt toch iets niet kloppen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op door middel van het contactformulier of Facebook. Wij zullen dan zorgen dat je z.s.m. alsnog de juiste bestelling krijgt. Mocht een sieraad wat je hebt besteld, maar niet hebt ontvangen niet meer op voorraad zijn, dan zullen we contact met je opnemen om dit te compenseren.

Hoe zit het met de garantie?

Glidz vervaardigt haar sieraden met veel zorg en deze worden goed gecontroleerd voor ze verstuurd worden. Toch kan het natuurlijk gebeuren dat een product stukgaat. Wanneer heb je recht op compensatie:

  • Komt een sieraad defect bij je aan of gaat deze binnen 3 maanden bij normaal gebruik stuk, neem dan contact met ons op. Als de klacht gegrond is, zullen we je vragen om het sieraad retour te sturen. Wij zorgen dan dat een gerepareerd of nieuw product z.s.m. bij jou terugkomt.
    Mocht het niet te repareren zijn en kunnen we het sieraad ook niet meer door eenzelfde vervangen, dan nemen wij contact met je op om de schade op andere wijze te compenseren.
  • Wij kunnen echter geen garantie bij verkleuring van een sieraad bieden. Sommige sieraden van Glidz hebben onderdelen met een verguld laagje. Verkleuring hiervan vindt plaats wanneer het bijv. met crème, water, parfum of een verhoogde zuurgraad in aanraking komt. Ons advies is dus om hier zorgvuldig mee om te gaan.
    Glidz kiest haar materialen uit op duurzaamheid en test hier ook op, maar lichte slijtage of verkleuring door het dragen is natuurlijk niet helemaal te voorkomen.

Welke voorwaarden gelden op ‘Sale’ producten?

  • Ook Sale producten mogen uiteraard retour gestuurd worden binnen 14 dagen. Tevens is dezelfde garantieregeling van kracht.
  • Wanneer je een sieraad hebt gekocht die een dag later in de Sale komt, is het helaas niet mogelijk om een deel van het bedrag terug te krijgen.
  • Het is niet mogelijk om een kortingscode van Glidz bovenop de Sale korting toe te passen.